Gå til hjemmesiden

Vigtigt at vide

Ændring af rejsen

Det er til enhver tid muligt at ændre en booking. Der skal dog tages højde for ekstra omkostninger. Ændringer af campingplads, indkvarteringstype eller datoer behandles normalt som aflysninger, og der opkræves et aflysningsgebyr. Andre ændringer er mulige uden beregning, hvis de foretages mere end 2 måneder før opholdets startdato. Det administrative gebyr for en ændring på mindre end 2 måneder er € 29,00.

Afbestilling af rejse

Ønsker du at annullere din ferie gælder vores annulleringsbetingelser. I disse skelner vi mellem en reservation af et ophold eller standplads på en Suncamp campingplads eller en reservation af et SunLodge luksusophold. Herunder kan du læse, hvilke annulleringsbetingelser der gælder for dig.

Annulleringsbetingelser Sunnycamp

Særligt hos Sunnycamp: fleksible annulleringsbetingelser!
Vi har forståelse for, at du ønsker at have en tryg og sikker fornemmelse, når du booker din næste ferie. Derfor kan du nu altid annullere din reservation uden omkostninger* inden 1. februar 2025.

Hvis du annullerer efter 1. februar 2025 gælder samme annulleringsbetingelser hos os som hos campingpladsen. Disse er ofte meget mere fleksible og gunstige end de betingelser, som mange andre rejsearrangører arbejder med. Det er noget helt specielt hos Suncamp! Du finder de aktuelle betingelser under campingpladsens ophold på Sunnycamp.dk. Annulleringsomkostninger tillægges de skyldige servicegebyrer, bidrag til Calamiteitenfonds og SGR, samt eventuelle tegnede forsikringer.

Hvor kan jeg finde Sunnycamps annulleringsbetingelser?

Søg en campingplads...

Gå til den campingplads, du ønsker at booke.

Forstør billede

1.

Søg en bolig...

Klik på Yderligere information & annullering.

Forstør billede

2.

Gå til fanebladet ...

Vælg annulleringsbetingelser.

 

Forstør billede

3.

Annulleringsbetingelser...

Se de aktuelle betingelser for din bolig.

 

Forstør billede

4.

Vi behandler kun annulleringer på hverdage (man-fre) mellem 8.30 - 16.30. Sender du os en annullering uden for disse tider, anses annulleringen først at være modtaget den førstkommende hverdag.

* Har du tegnet en forsikring, bliver denne ikke tilbagebetalt, hvis du annullerer din ferie.

Annulleringsregler SunLodge

SunLodges er vores egne luksurøse glamping-ophold. Annullerer du selv din SunLodge-reservation hos Sunnycamp? I det tilfælde opkræver vi alle annulleringsomkostninger, dog afhængigt af hvor lang tid i forvejen du annullerer. Annulleringsomkostninger tillægges de skyldige servicegebyrer, bidrag til Calamiteitenfonds og SGR, samt eventuelle tegnede forsikringer.

Klik her for at se SunLodges annulleringsbetingelser 2025 Annulleringsbetingelser SunLodge 2025
Annulleringstidspunkt Afbestillingsomkostninger
Før den 01/02/2025 Gratis (ekskl. evt. forsikringspræmier)**
Foretaget inden den 42. kalenderdag inden afrejsedagen Depositummet
Foretaget fra den 42. kalenderdag til den 28. kalenderdag inden afrejsedagen 25% af rejsens pris
Foretaget fra den 28. kalenderdag til den 14. kalenderdag inden afrejsedagen 50% af rejsens pris
Foretaget fra den 14. kalenderdag til den 7. kalenderdag inden afrejsedagen 75% af rejsens pris
Foretaget fra den 7. kalenderdag til den afrejsedagen 90% af rejsens pris
Foretaget på selve afrejsedagen eller senere Hele rejsens pris

Afstande

I mange beskrivelser af campingpladser og landsbyer er afstande til faciliteter eller attraktioner angivet i vage vendinger som: i nærheden, tæt på, i nærheden, i området. I alle disse tilfælde er der en tilgængelig vej, der kan bruges. Det kan enten være en asfalteret grusvej eller en asfaltvej. Disse afstandsangivelser forudsætter altid fodgængertrafik. Der er ingen garanti for, at det angivne sted kan nås med bil, kørestol, cykel eller andre transportmidler. Afstanden tager heller ikke højde for belysning eller højdeforskelle.

Aktiviteter

Mange campingpladser har et aktivitetsprogram, f.eks. diskotek, dans, bingo, film, svømmekonkurrencer og petanque. Gennemførelsen af aktiviteter afhænger af gæsternes interesser, og den enkelte campingplads planlægger selv, hvilke aktiviteter der gennemføres og hvornår. Aktiviteterne gennemføres hovedsageligt i højsæsonen og på det pågældende lands sprog. Der ydes ikke godtgørelse for manglende aktiviteter.

Ankomst- og afrejsetidspunkter

Voucheren, som er en del af rejsedokumenterne, angiver, hvornår man kan ankomme til campingpladsen, og hvornår man skal forlade den den sidste dag.

Kunder, der har booket en bolig (og ikke et stykke jord), anbefales at tjekke ind mellem kl. 16.00 og 19.00. Boligen vil helt sikkert allerede være rengjort og klargjort. Bemærk, at nogle campingpladser holder siesta (normalt mellem kl. 13 og 15), og du kan ikke tjekke ind i dette tidsrum. På de fleste campingpladser skal du tjekke ud mellem kl. 8.00 og 10.00 om morgenen.

Hvis du planlægger at ankomme senere end kl. 19, skal du sørge for at informere campingpladsen. Campingpladsens telefonnummer står på din voucher.

Ankommer du til campingpladsen en eller flere dage for sent, eller planlægger du at tage af sted et par dage før? Intet problem - kontakt os via e-mail eller telefon. Bemærk dog, at du ikke vil blive refunderet for ubrugte dage.

Annulleringsperiode

Det er muligt at ændre eller annullere en bookning, som du har foretaget via Sunnycamp, helt uden omkostninger. Dette er dog udelukket muligt i løbet af 3 arbejdsdage direkte efter at bookningen er foretaget og hvis afrejsedatoen ligger længere end 4 uger ude i fremtiden.

Ansvar

Sunnycamp holidays er ikke ansvarlig for tab eller tyveri (herunder penge), skade på ejendom eller personskader, som måtte berøre vores gæster uanset årsagen. Lejerchefen (værtsparret) er i sin gode ret til, at oplyse lejeren og/eller dennes medrejsende om reglerne for brug af ferieboligen og hvad der dertil hører. Under jeres ophold er I ansvarlige for evt. skader, som måtte være et resultat af handlinger udført af dig og/eller dine rejseledsagere på ferieboligen, interiøret eller andre genstande, der tilhører den lejede feriebolig.

Både(fartøjer)/Trailerrampe

Faciliteterne angiver, om der er en trailerrampe til rådighed på en campingplads. Tilstedeværelsen af en trailerrampe betyder ikke automatisk, at du kan og må opbevare din båd på campingpladsen, eller at der er en bøje til din båd.

Det er ikke muligt at reservere plads til din båd via Sunnycamp. Ønsker du at tage din båd med? Så kontakt campingpladsen direkte. Sunnycamp er ikke ansvarlig for afvisning af fartøjer, der er medbragt af campingpladsen.

Bæredygtighed

Vores mål er oplevelse med mening. Læs her mere om vores bæredygtighedspolitik.

Bestilling

Du kan reservere hos Sunnycamp på flere måder. Den nemmeste måde er at booke direkte gennem vores hjemmeside. Har du spørgsmål, eller vil du bare gerne tale med nogen? Så kan du også reservere telefonisk på +45 (0) 78 77 33 82. Prisen gør ingen forskel, du får altid den samme gode deal.

Betalingsbetingelser

Hos os er det nemt at betale det samlede bookingbeløb i rater, det gør det nemmere at betale for din ferie. Hvis du vælger at betale i 2 rater, gælder følgende regler:

  • Del 1: Udbetaling på 15 % (eksklusive serviceomkostninger, SGR-bidrag og valgfri forsikring). Udbetalingen skal betales senest to uger efter modtagelse af fakturaen.
  • Del 2: Restbetalingen skal ske senest 5 uger før ankomstdatoen. Såfremt betaling ikke sker inden for de angivne frister, har Suncamp ret til at annullere reservationen. Afbestillingsgebyret vil herefter blive opkrævet.

Ved betaling med kreditkort vil beløbet blive debiteret med det samme.​​​​​​

Hvis du betaler i mere end 2 rater, er betalingen struktureret på følgende måde:

  • Udbetaling: 15 % (eksklusive serviceomkostninger, SGR-bidrag og valgfri forsikring). Udbetalingen skal betales indenfor to uger efter modtagelse af faktura.
  • Betalingsrater: Du kan herefter betale 15 % af bookingbeløbet i rater.
  • Sidste betaling: Resten af det udestående beløb skal betales senest 5 uger før ankomstdatoen.

Du har to praktiske muligheder for at gøre dette: Med kreditkort eller med bankoverførsel.

Vigtigt: Såfremt betaling ikke sker rettidigt, forbeholder Suncamp sig retten til at annullere reservationen, og der vil blive opkrævet et afbestillingsgebyr. Sørg derfor for at betale til tiden og undgå unødvendige omkostninger. Har du spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte os. Vi hjælper dig gerne!

Biler

Når du booker en feriebolig eller en plads hos Sunnycamp, må du altid medbringe en enkelt bil til campingpladsen. Ofte må du parkere denne bil ved din feriebolig eller plads. Hvis dette ikke er muligt, kan du placere bilen på den anviste parkeringsplads. Hvis du pr. bookning ønsker at ankomme med to eller flere biler, kan det være, at campingpladsen beregner ekstra for dette. Ofte skal disse ekstra biler placeres på den eller de anviste parkeringspladser.

Booking af ferie foretaget af en mindreårig

Mindreårige, defineret som personer under 18 år, har ikke lov til at foretage feriereservationer. Det er heller ikke tilladt at have et rejseselskab, der kun består af mindreårige.

Booking alarm

Sunnycamp Booking Alarm er en service, der giver dig mulighed for at booke din valgte indkvartering på din valgte campingplads, så snart muligheden er tilgængelig på hjemmesiden. Mange mennesker kan lide at planlægge deres ferie et år i forvejen. Lige så mange ved et år i forvejen præcis, hvor de vil tilbringe den. Og bookingsystemer og aftaler med campingpladser tager længere tid. For at sikre, at du ikke går glip af det øjeblik, hvor din campingplads/indkvartering måske allerede er booket til næste år, har vi derfor indført en Booking Alarm. Det er en simpel e-mail med de rigtige oplysninger på det rigtige tidspunkt. Den gode nyhed er, at du kan oprette flere alarmer på samme tid! Se, hvordan Booking Alarm fungerer.

Bygge-og renoveringsarbejde/affaldsindsamling

Campingpladser er løbende under forandring. Der bygges større swimmingpools, bedre faciliteter, et større udvalg af butikker og restauranter, nye ferieboliger etc. Ejerne af campingpladserne forsøger så vidt det er muligt, at arrangere reparationer, renoveringer, nybyggeri og andre forbedringer uden for sæsonen. Desværre er dette ikke altid muligt og man vil derfor kunne risikere, at opleve byggeri og byggelarm. Sunnycamp holidays kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle gener forbundet hermed.

Renovation/affald vil ofte blive afhentet om morgenen for at undgå den mest travle tid på campingpladsen. Dette kan være forbundet med nogle støjgener.

Depositum

Der opkræves et depositum ved check-in (gælder ikke for standplatser). Depositummet kan refunderes og er en form for sikkerhed. Dets værdi varierer mellem € 100 og € 350. Hvis du ved afrejse efterlader din bolig ren og i en tilstand, der ikke adskiller sig fra tilstanden ved check-in, vil dit depositum blive refunderet. Men hvis du efterlader din bolig beskadiget eller i en tilstand, der er langt fra normen, har campingpladsen ret til at trække omkostningerne til reparation eller rengøring fra dit depositum. Depositummet og betalingsmetoden (kort eller kontanter) er angivet på voucheren.

Dyner, puder og sengelinned

I ferieboliger er der ofte tæpper (ikke dyner) og puder. Sengetøj skal du nogle gange selv medbringe, det kan også være inkluderet eller kan lejes ved booking. Se oplysningerne under reservationen eller oplysningerne i ferieboligens specifikationer. For at undgå skuffelse anbefaler vi, at du altid reserverer det ønskede sengetøj på forhånd. Sengelinned (egyptisk bomuld) kan lejes i SunLodge-ferieboliger til en speciel pris på €5 pr. person pr. ophold (obligatorisk på nogle campingpladser).

Energipriser

Lejer du en feriebolig? Så er el, vand og gas næsten altid inkluderet. Booker du kun en standplads? Så kan du ofte benytte dig af en el- og/eller vandtilslutning. I pristabellen kan du se muligheder og takster.

Faciliteter

Ved hver campingplads er det anført, hvilke faciliteter der forefindes. Mange af disse faciliteter findes på selve campingpladsen, hvorimod enkelte forefindes i umiddelbar nærhed af campingpladsen (max. 250 m). Når der i beskrivelsen f.eks. står "bademulighed i havet", "ligger ved havet" og "offentlig transport ved campingpladsen" drejer det sig om en afstand på max. 500 m. Faciliteter hvor der er et mønt-ikon er ikke inkluderet i overnatningsprisen. Herfor skal der betales ekstra. Dette betyder ikke at faciliteter uden mønt-ikon er gratis. 

I nogle tilfælde er faciliteterne, såsom restaurant, butik eller pool, lejet ud til tredjemand, hvilket betyder, at hverken Sunnycamp holidays eller ejeren af campingpladsen, har indflydelse på driften af disse.

Hvert år bliver faciliteterne kontrolleret i perioden maj-september. Vi tager derfor forbehold for ændringer, der kan være sket siden hen. Vær venligst opmærksom på, at ikke alle faciliteter er åbne i lavsæsonen.

Flexgaranti

Sunnycamps Flexgaranti giver dig mulighed for at afbestille gratis* op til 6 uger før ankomst for €49. FleX-garantien kan tilføjes op til en uge efter bookingen.

Eksempel: Når du bestiller en rejse med ankomstdato 1. juli, kan du afbestille gratis indtil 20. maj.

*Reservationsgebyret, SGR og forsikringspræmien og Flexgaranti-gebyret refunderes ikke i tilfælde af aflysning af ferien.

Forhåndsbestilling

Hvis du allerede ved, hvor du vil holde din næste ferie, men priserne for næste år endnu ikke er tilgængelige, og det ikke er muligt at booke, kan du oprette en Sunnycamp Booking Alert. Så får du først besked, når campingpladsen allerede tager imod bookinger til næste sæson.

Fortrydelsesret

For dig som forbruger
Sunnycamp holidays gør opmærksom på, at alle reservationer I måtte foretage er juridisk bindende. Fortrydelsesretten på 14 dage gælder ikke i forbindelse med køb af rejser/ferier, såsom dem, der leveres af Sunnycamp holidays.

For Suncamp som arrangør:
I nogle tilfælde kan det ske, at vi stadig trækker vores tilbud tilbage, selv efter du har accepteret det, og vi har bekræftet det. Men bekymre dig ikke, hvis det sker, vil vi informere dig så hurtigt som muligt, senest indenfor 24 timer efter dagen for din booking. Vi vil også fortælle dig, hvorfor vi gør dette. Hvis du accepterer vores tilbud i weekenden, begynder fortrydelsesperioden ved midnat søndag aften, medmindre en almindelig anerkendt helligdag følger, i så fald begynder perioden ved midnat den sidste helligdag.

Vi vil have, at du er tilfreds, så hvis du har ret til en refusion af en betaling, du allerede har foretaget, vil vi arrangere dette straks for dig. Senest inden for 14 dage efter din ret til refusion er opstået, sørger vi for, at beløbet er tilbage på din konto.

Grill

På mange campingpladser er det tilladt at grille. Hvis det fremgår, at der forefindes grill, er det ikke ensbetydende med, at denne hører til ferieboligens standardudstyr – det kan være en grill-/bålplads til fælles afbenyttelse. Dette vil som oftest være tilfældet på campingpladser, hvor der er forhøjet brandfare.

Bemærk venligst: På grund af brandfaren er det ofte ikke tilladt at grille med en kulgrill på campingpladser. På campingpladsens faciliteter kan du se, hvilke typer grill der er tilladt.

Hittegods

Det er altid irriterende, når du kommer tilbage fra din ferie og opdager, at du har glemt noget under dit ophold. Vi forstår, at du gerne vil have tingen tilbage. Du kan kontakte vores kundeservice angående dette. Hvis den ting, du savner, er blevet fundet, vil vi gøre vores bedste for at få den sendt til dig. Service- og forsendelsesomkostningerne for dette er standard € 15, medmindre de faktiske omkostninger beviseligt er meget højere. Du kan betale disse omkostninger via My Suncamp.

Hovedbooker

Hovedbookeren af rejsen skal være mindst 18 år gammel på bookingtidspunktet. Hovedbookeren er ansvarlig for alle medrejsende, der er inkluderet i bookingen. Al korrespondance vedrørende bookingen vil blive håndteret af hovedbookeren. Minimumsalderen på nogle campingpladser kan være 21 år. Er dette tilfældet på din ønskede campingplads, og er du yngre end 21 år? Så kan din booking stadig blive afvist. Du vil naturligvis få besked fra os om dette så hurtigt som muligt.

Grupper af unge - i alderen 12-21 år - er ofte ikke tilladt på mange campingpladser.

Husdyr

Sunnycamp holidays har også campingpladser, hvor det er tilladt at medbringe husdyr enten i hele sæsonen eller uden for højsæsonen. Det er som oftest ikke noget problem at medbringe dit husdyr, når du booker en almindelig plads. I de fleste Sunnycamp holidays ferieboliger er det dog for det meste ikke tilladt at medbringe husdyr. OBS: Hvis det er tilladt, at medbringe husdyr, så vil dette ikon være at se i prisoversigten, og derudover vil prisen for at medbringe husdyret blive vist under bookningsprocessen. Hvis prisen ikke bliver vist, så er det desværre ikke tilladt at medbringe husdyr.

Medbringes husdyr på rejsen, skal dette altid meldes under bookningen. Ofte skal vi nemlig spørge campingpladsen, om det er muligt. Hvis du medbringer flere end et enkelt husdyr, så skal du først tage kontakt med Sunnycamp.

Derudover skal dine husdyr være vaccinerede mod hundegalskab og være i besiddelse af ID (chip). I udlandet og på de fleste campingpladser er det obligatorisk at medbringe et vaccinationsbevis for hundegalskab. Tilhører dit husdyr en beskyttet art? Så skal du også have et CITES-certifikat. Det er i mange lande ikke tilladt at rejse med dyr, der er yngre end 3 måneder, fordi disse ikke kan være vaccinerede mod hundegalskab. Pr. land gælder der forskellige regler, så sæt dig selv godt ind i disse og spørg din dyrelæge, hvis du ønsker yderligere råd og vejledning.

Inkluderet i rejsens pris

Rejsens pris, der inkluderer de i prislisten nævnte ydelser, omfatter ikke automatisk brug af fællesfaciliteter som f. eks. bowling, tennisbaner, badeland, solvogne, golf og minigolf etc. Når der opkræves betaling for slutrengøring, dækker dette ikke almindelig rengøring / oprydning og opvask. Evt. ekstra udgifter er anført i prislisten.

Insekter

Nærheden til naturen er en stor fordel ved en campingferie. Men denne nærhed, især når den er omgivet af skov og/eller vand, kan medføre ulemper på grund af tilstedeværelsen af insekter (herunder myrer og myg). Vi anbefaler derfor, at gæsterne opbevarer mad i lukkede beholdere og lukker vinduer og døre ordentligt. Passende produkter er normalt tilgængelige i lokale supermarkeder for at hjælpe med at holde ulemperne på et minimum.

Inventar

Ferieboligerne er som regel komplet indrettede, men vær venligst opmærksom på, at det er i henhold til lokal standard. Dette gør sig også gældende for fællesfaciliteter som f.eks. køkkenforhold. Forholdene vil ofte være lidt mere spartanske end på en dansk campingplads. Hvis der er ting, som de under ingen omstændigheder vil undvære under Deres ferie, anbefaler vi, at De medbringer det hjemmefra. Det kunne evt. være en kaffemaskine eller elkedel.

Klimaanlæg

Langt de fleste af de boliger, der tilbydes på vores hjemmeside, har aircondition. I nogle tilfælde er det inkluderet i prisen, og i andre kan det tilkøbes. For alle SunLodge-boenheder med aircondition kan aircondition tilkøbes på bookingtidspunktet. Prisen er € 3 pr. dag*. Klimaanlægget betjenes med en nøgle eller en fjernbetjening. Det er vigtigt for os at spare på energien, så klimaanlægget må ikke indstilles til mindre end 22 grader. Den kan også bruges som opvarmning. Hvis du beslutter dig for ikke at bestille aircondition eller varme, men ønsker at gøre det, mens du er der, gælder den aktuelle pris. Den kan være højere end 3 euro. For alle andre overnatningssteder finder du oplysninger om tilstedeværelsen og prisen på aircondition ved at klikke på »Mere information og afbestillingsbetingelser« ud for det valgte overnatningssted.

* Tarif med forbehold for ændringer.

Oplysningerne på dette website

Udarbejdelse af et website er komplekst og tidskrævende. Der vil løbende ske ændringer og Sunnycamp holidays vil forsøge at foretage disse ændringer hurtigst muligt på websitet. Vi opfordrer således vores gæster til at holde sig løbende orienteret på vores website. Det kan dog ske, at Sunnycamp holidays ikke bliver informeret rettidigt om en ændring. I sådanne tilfælde kan Sunnycamp holdiays ikke holdes ansvarlig.

Billeder er en vigtig del af vores præsentation af campingpladserne, men vi kan desværre kun bringe få billeder af hver campingplads, så De kan danne Dem et indtryk af den planlagte ferie. Især hvor der findes flere ferieboliger af samme type, kan vi ikke garantere, at beliggenheden er den samme som på billedet.

Ordensreglement

Hver campingplads har sit eget ordensreglement, som gæsterne skal overholde under opholdet. Dette håndhæves af campingpladserne selv, og Sunnycamp holidays har ingen indflydelse herpå.

Pas og visa information

I alle de lande, der præsenteres på Sunnycamps hjemmeside, kan du vise et identitetskort eller et pas. Der kræves ikke visum i nogen af disse lande. Det anbefales at sikre, at dine identitetsdokumenter (identitetskort/pas) har en gyldighedsperiode, der dækker hele dit ophold i udlandet. Børn skal have deres egne separate dokumenter (ID-kort eller pas).Såfremt De ikke er statsborger i EU, bedes De selv undersøge, hvilke indrejsepapirer der kræves.

På nogle campingpladser er det desværre stadig almindeligt, at personalet i receptionen tager imod pas ved check-in. På nogle campingpladser kan du endda »miste« dem under hele dit ophold. Selv om vi er klar over, at dette ikke altid er lovligt, må vi acceptere, at det er campingpladsens regler, og at vi ikke kan gøre noget ved det.

Præferencer

Hvis du har særlige ønsker, f.eks. et skyggefuldt sted, kan du angive det. En præference er ikke en garanti, men vi vil gøre vores bedste for at arrangere det for dig. Det er altid campingpladsen, der opdeler og tildeler campingpladser og overnatningssteder. Det kan betale sig at booke tidligt, for jo før du er der, jo større er chancen for, at vi kan finde en plads med dine præferencer.

Rejsdokumenter

Når du har betalt det fulde reservationsbeløb, modtager du dine rejsedokumenter. I rejsedokumenterne finder du din voucher og adresseoplysningerne på campingpladsen. Du skal vise voucheren i campingpladsens reception ved ankomst. Kommer du med flere personer eller biler, end der står på voucheren? Da kan campingpladsen opkræve ekstra omkostninger for dette. I Sydeuropa bruges ikke altid vejnavne og husnumre. Så adressen kan se lidt anderledes ud, end du er vant til.

Ankommer De med flere personer/køretøjer end anført på voucheren, har pladsledelsen ret til at opkræve de tilsvarende gebyrer.

Rejs ekstra billigt i for- og eftersæson

De fleste campingpladser åbner i påsken og lukker om efteråret. Alligevel kan faciliteter som swimmingpools, butikker, restauranter eller underholdning have begrænsede åbningstider i lavsæsonen eller være helt utilgængelige. Husk dette, når du beslutter dig for at tage af sted i lavsæsonen (juli/august). De største fordele ved en ferie uden for sæsonen er meget attraktive priser, mindre trængsel ved turistattraktioner og på vejene og lavere lufttemperaturer (hvilket kan være vigtigt i tilfælde af den ekstreme varme i august i de senere år). Det er værd at huske på, at skoleferierne i Danmark ikke falder helt sammen med dem i andre europæiske lande. Vi nyder godt af kampagnepriser, men skal være opmærksomme på mulige begrænsninger i tilgængeligheden af faciliteter.

Reklamation

Straks ved ankomsten til campingpladsen påhviler det gæsten, at rette henvendelse til campingpladsen på feriestedet med en eventuel reklamation over ferieboligen og/eller dennes inventar. Dette gælder også hvis der skulle opstå andre former for problemer. Hvis dette ikke giver en acceptabel løsning for gæsten skal Sunnycamp holidays straks kontaktes.

Vi kontaktes på tlf. 078 77 33 82. Uden for åbningstiden skal De venligst kontakte vort hovedkontor i Holland på tlf. +31 62 18 36 245 (der tales engelsk). Gæst er forpligtet til at indrømme Sunnycamp holidays en rimelig frist til at udbedre evt. mangler samt bidrage til at undgå forværring af evt. problemer.

Vi gør venligst opmærksom på, at det ikke er muligt for Sunnycamp holidays at kompensere for en evt. reklamation, som I, som gæst, ikke har gjort os opmærksom på, mens De stadig opholdt Dem på feriestedet. Behandling af reklamationer følger reglerne for det hollandske.

En evt. reklamation, som ikke er løst på stedet men meddelt Sunnycamp holidays telefonisk under jeres ferie, skal altid følges op med en skriftlig reklamation, som de bedes sende til info@sunnycamp.dk , og med tydelig angivelse af booking nummer.

Slutrengøring

I mange ferieboliger skal De selv foretage slutrengøring, men den kan også være inkluderet i lejeprisen. Såfremt slutrengøring ikke er inkluderet i prisen og skal betales ved ankomst på campingpladsen vil dette fremgå af Deres voucher. Uanset om De har bestilt slutrengøring eller slutrengøringen er obligatorisk, skal ferieboligen efterlades pæn og ryddelig. Dette inkluderer, at de selv står for opvasken. Hvis De ikke er tilfreds med rengøringen af deres feriebolig ved ankomst, bedes De henvende Dem i receptionen. I mange tilfælde vil deres feriebolig, da blive tjekket igen.

Stjerne angivelse

Nogle campingpladser er kategoriseret med stjerner. Generelt kan man sige, at en campingplads med mange stjerner tilbyder flere faciliteter end en campingplads med færre eller ingen stjerner. Det er imidlertid vigtigt at bemærke, at et givent antal stjerner tildeles af det pågældende land eller region og ikke af Sunnycamp holidays. Det betyder, at det ikke umiddelbart er muligt at sammenligne de forskellige campingpladser på baggrund af det angivne antal stjerner. Der er også lande, hvor systemet med stjerner slet ikke anvendes (f.eks. i Holland). Når der ikke er angivet stjerner betyder det således ikke, at campingpladsen har få faciliteter og ikke generelt har en høj standard. Det er vigtigt at pointere, at Sunnycamp holidays ingen indflydelse har på, hvordan (eller hvor mange) stjerner en given campingplads bliver tildelt.

Støj

Er ro og afslapning vigtigt i din ferie? Og vil du opleve så få støjgener som muligt? Så er disse tips nyttige for dig:

  • Når du skal vælge campingferie, skal du tage tænke på campingpladsens størrelse og beliggenhed. Vælg en campingplads med tilstrækkelig afstand til centrum og/eller cafeer, barer og underholdning på det sted, du besøger. Nogle (hotel-)barer og cafeer i området lukker først, når de sidste gæster går.
  • Når du vælger campingferie, skal du tænke på campingpladsens aktivitetstilbud. Er der også aktivitetsprogram på campingpladsen om aftenen, er der større chance for, at det bliver uroligt senere på aftenen.
  • Er dine medgæster eller deltagere i nattelivet i umiddelbar nærhed meget støjende? Da bør du gøre opmærksom på det til campingpladsen. Vær opmærksom på, at standarderne for støj kan variere fra land til land, og derfor kan de være forskellige fra det, du er vant til. I de sydlige lande håndteres dette ofte mere fleksibelt end i landene længere nord.

Strand

I mange lande - især i Italien - er dele af standene privatejede, og dermed IKKE gratis. Dette gælder naturligvis ikke de strandstrækninger, der ejes af de pågældende campingpladser, hvor campingpladsens gæster har fri adgang. Der opkræves dog ofte et beløb for leje af liggestole/parasoller. De offentlige strande er for det meste gratis.

Swimmingpool

De fleste Suncamp-campingpladser har en swimmingpool. Campingpladsen bestemmer selv åbningsdatoer og -tider. Det er normalt fra midten af maj til midten af september. Temperaturen på poolvandet bestemmes også af campingpladsen. I de sydlige lande sker det nogle gange, at poolen er lukket under siestaen. Badeshorts og bermudashorts er ofte ikke tilladt af hygiejniske årsager. Der er også ofte krav om badehætte, f.eks. i Italien. Suncamp har ingen indflydelse på disse regler. På nogle campingpladser skal man betale ekstra for solsenge og/eller parasoller. Det er heller ikke altid tilladt at tage luftmadrasser og/eller badebolde/spil (i enhver form) med i vandet. Nogle gange skal man have særlige armbånd på for at få lov til at komme i poolen. Det er for at sikre, at det kun er campingpladsens gæster, der har adgang til poolen.

Terrasser

Flere og flere campingpladser anlægger træterrasse eller verandaer ved ferieboligerne. Det er dog også muligt, at din feriebolig har en flisebelagt terrasse eller at terrassen er anlagt med sand eller græs.

Tildeling af campingplads og/eller indkvartering

Sunnycamp holidays indgår aftale med campingpladserne om leje af et antal standpladser og ferieboliger. Campingpladserne forestår selv den endelige tildeling inden ankomst. Hvis De har specielle ønsker, f.eks. en skyggefuld plads, kan dette ønskes når bookingen foretages. Men vær venligst opmærksom på, at Sunnycamp holidays ikke kan garantere, at evt. ønsker opfyldes. Pladsledelsen vil i størst muligt omfang forsøge at imødekomme udtrykkelige ønsker fra vores gæster, men Sunnycamp holidays er uden indflydelse herpå. Generelt gælder det dog, at der er størst chance jo tidligere De bestiller. I nogle få tilfælde kan man selv vælge standpladsen ved ankomst.

Turistskat

I mange lande opkræves en såkaldt turistskat, hvis størrelse fastsættes af den pågældende myndighed. Turistskatten skal normalt betales i receptionen på campingpladsen og oftest ved ankomst. Priserne fremgår af Deres voucher, men vi tager forbehold for prisændringer, da priserne kan variere og ændres løbende.

Det er også muligt, at I vil blive opkrævet en miljøafgift.

Unge mennesker, der rejser på egen hånd

De fleste campingpladser på denne website er familie campingpladser og af denne grund accepteres det normalt ikke, at unge mennesker rejser på egen hånd. For at undgå problemer ved ankomsten til campingpladsen vil vi råde jer til at kontakte vores booking afdeling, før I foretager jeres endelige booking.

Vandforsyning / Elektricitet

Ekstrem varme kan påvirke vandforsyningen til en campingplads. I varme perioder, hvor der er mindre vandtryk, kan campingpladsen være nødt til at åbne swimmingpools, dele af swimmingpoolen (rutsjebaner) og/eller sanitære bygninger i begrænset omfang. Langvarig tørke kan også påvirke svømmefaciliteter som søer og kanaler eller tilgængeligheden af sanitære faciliteter. En campingplads kan også beslutte at lukke et eller flere sanitære anlæg (midlertidigt). Hvis en campingplads træffer en sådan foranstaltning, er dette altid uden for Suncamps ansvar.

Varmt vand leveres af kedler på nogle campingpladser og/eller overnatningssteder. Disse er ikke altid tilstrækkelige til en pludselig, stor efterspørgsel.

Strømafbrydelser er sjældne. Men hvis de forekommer, er årsagen næsten altid uden for campingpladsen. I mange sydlige lande er stikkontakterne anderledes end de danske. Så tag altid et euro-stik med på ferie.

Wi-Fi

Brugen af Wi-Fi er en facilitet der bliver tilbudt af campingpladsen. Sunnycamp holidays er derfor heller ikke ansvarlig for eventuel nedbrud af internet, netværk og/eller tab af data eller inkomster ved tekniske eller andre forstyrrelser.